OSTEOPATIA KRAKÓW - Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Kraków Fizjo-Max

OSTEOPATIA NZOZ KRAKÓW

LEKARZ OSTEOPATA

Jeśli dosłownie przetłumaczyć z greckiego – słowo Osteopatia to połączenie dwóch słów: kości" i uczucie. To stosunkowo młoda dziedzina, ale intensywnie rozwijający się kierunek medyczny, gdzie diagnostyka i leczenie pacjenta wykonywane są rękami lekarza osteopaty. Za twórcę kierunki osteopatii uważany jest amerykański lekarz Andrew Taylor Still, który około 130 lat temu opracował koncepcję osteopatów, biorąc za podstawę filozofię anatomię człowieka.

W centrum NZOZ Katowice zaprasza na konsultacje z lekarzem osteopatą, wszystkich pacjentów, u których stwierdzono choroby lub po przebytych chorobach. Na pierwszej wizycie lekarz osteopata ocenia stan zdrowia pacjenta m. in. układu mięśniowo-szkieletowego i na podstawie wyników całego badania sporządzany jest indywidualny program powrotu leczenia, z uwzględnieniem chorób współistniejących.
Konsultacja trwa od 30 minut do 1 godziny.

METODY DIAGNOSTYKI I LECZENIA

Metody diagnostyki i leczenia obejmują diagnozę stanu głowy, kręgosłupa, stawów, mięśni, więzadeł i organów wewnętrznych. Diagnostyka w osteopatii opiera się na tym, że organizm ludzki jest traktowany, jako pojedynczy system. W przypadku wykrycia nieprawidłowości w jego stanie, np. ból mięśniowo-szkieletowy, to konieczna będzie również analiza pracy układu nerwowego i układu narządów wewnętrznych.

Ponieważ wszystkie one działają wspólnie i harmonijnie. W badaniu należy wykryć przyczynę problemów oraz ich objawy. Pamiętając, że aby przywrócić pacjentowi zdrowie, należy usunąć przyczynę choroby, a nie jej objawy.
Co zawiera i jak przebiega konsultacja:
  • Rozmowa pacjenta ze specjalistą na temat problemów, towarzyszącą chorób, urazów i przebytych operacji.
  • Odbywa się pełna diagnostyka układu mięśniowo-szkieletowy.
  • Specjalistyczne testy i pomiary osteopatyczne
Co należy zabrać ze sobą:
Jeśli pacjent posiada wyniki m. in. RTG  MRI( rezonans magnetyczny), wyniki USG oraz wyciągi z kart dotyczące choroby.
Wygodne luźne sportowe ubranie oraz buty na zmianę.
Ręcznik oraz klapki.